Yacht Life & Travel’da Cengiz Şıklaroğlu’nun Röportajı ve Modellerimizin Detaylı İncelemeleri Yer Aldı
2 Şubat 2013

Yacht Life & Travel Dergisinde Cengiz Şıklaroğlu’nun Röportajı ve Yat Modellerimizin İncelemeleri yer aldı

1863 yılından beri Bahadır Tersanesi ismiyle faaliyet gösteren marka, 2005 yılında ürün gamına ve üretim sistemini komple değiştirerek Angel Yachts ismiyle yeniden doğdu. Bugün kendi sınıfında Türkiye’nin lider, Avurpa’nın dördüncü markası olarak faaliyet göstermeye devam ediyor. Marka bu bu anlamda oldukça modern, kullanışlı ve yenilikçi modeller üretiyor. Her ne kadar bazı modellerinde lüks detaylara yer verse de Angel Yacts’ın lobster tekneleri oldukça sportmen bir duruşa sahip. Angel Yachts Yönetim Kurulu Başkanı Angel Cengiz Şıklaroğlu ile eğitiminden, markanın modellerinden ve geleceğe dair hedeflerinden konuştuk.

1853 yılında kurulmuş bir markayı 2005 yılında yeniden canlandırarak daha modern ve çağdaş bir konuma getirdiniz. Nasıl bir eğitim aldınız e firmayı canlandırmak için o dönemde nasıl fikirler rettiniz?

İTÜ Uçak ve Uzay Mühendisliği mezunuyum ve çocukluğumdan beri çalışıyorum. Okulda aldığım eğitimle edindiğim tecrübeleri birleştiriyorum. Türkiye’de çocuklar “eski köye yeni adet getirme” denerek yetiştiriliyor. O nedene iş hayatına atıldıklarında doğru da olsa yanlış da olsa sabit fikirlere takılıp kalıyorlar, pencerenin dışından bakamıyorlar. Yat üreticilerinin sabit kuralları vardı ve farklı düşünmüyorlardı. Üreticilerin tutumu nedeniyle yatlar halk tarafından hep lüks, ulaşılmaz araçlar olarak görülüyordu. Ben alışmış kalıpların dışında baktığımda sadece başarılı projeler üreteceğimi anladım. Seri üretime geçerek maliyetleri düşürüp, herkesin ulaşabileceği modeller üretmeye başlayınca başarı kendiliğinden geldi.

İş adamı kimliğinizin yanında sportif kişiliğiniz de öne çıkıyor. Offshore yarışlarından ve sağladığınız başarılardan bahsedebilir misiniz?

Öğrencilik yıllarımda beri motor sporlarını takip eder ve sık sık yarışırım. Türkiye Drag Şampiyonası, Türkiye Slalom Şampiyonası gibi birçok disiplinde uzun süre yarıştım ve bugün 40’ın üzerinde kupam bulunuyor. Tekne üreticisi olarak piyasaya çıkınca, Dünya Offshore D225 Şampiyonası’na katılmaya karar verdim. 2009 sezonunda ilk yarışma çıkmanın ardından yarışmak için kendi teknemizi üretim Angel Yachts Racing Team’i kurduk ve her sezon yarışmaya başladık. İşlerin yoğunluğu nedeniyle 2009, 2010 ve 2011 sezonlarında birçok yarışa katılsak da tam sezon yarışma fırsatı bulamadık. 2012 en dolu sezonumuz oldu ve son yarış olan Caddebostan Grand Prix’i kazanarak sezona noktayı koyduk. 2013 sezonunda hedefimiz şampiyonluk.

Seri üretim yapan yerli markalar arasında önemli bir konuma sahipsiniz. Yat sektörünü Türkiye açısından değerlendirebilir misiniz?

Türkiye’nin üç tarafı denizlerle çevirili, yarımada şeklinde bir ülke olmasına rağmen denizcilikte çok geri kaldığını düşünüyorum. Dünyanın ilk donanmalarını kuran, tarih boyunca en büyük hakimiyetini denizlerde kazanmış olan bir imparatorluğun torunlarıyız fakat denizle alakamızı kesmişiz. Yat sekötorü Türkiye’de geleceği olan, gerek iç, gerekse dış pazarda çok başarılı olabileceğimiz bir sektör. Seri üretim büyük yatırım gerektirse de biz yatırım gerçekleştirip Türkiye’nin ilk seri üretim tekne fabrikasını kurarken bu duruma güvendik. Pazar geniş, beklentilerimizi fazlasıyla karşılıyor. Fakat biraz önce de söylediğim gibi üreticiler çeşitli kalıplara takılıp kaldıkları için kedilerini aşamıyorlar. Sektörün yavaşlamasının tek nedeni budur diye düşünüyorum.

Ürün yelpazenizi incelediğimizde lobster tipi teknelerin üzerinde yoğunlaştığınızı görüyoruz. Bunun sebebini öğrenebilir miyiz?

Aslına bakarsanız dokuz modelimizin sadece üç tanesi lobster. Diğer modellerimiz arasında trawler ve spor tipi tekneler de bulunuyor. Lobster modellerimiz çok sattığı için dikkat çekiyorlar.

Lobster tipi teknelerin kullanıcıya sağladığı avantajlar nelerdir?

Lobster tipi tekneler isminden de anlaşılacağı gibi ıstakoz avcılığı için geliştirilmiş av teknelerinin torunları. Bizim ürettiğimiz tekneler de o gerek tasarım çizgilerinde, gerekse kullanım alanlarında karides avcılığı için kullanılan teknelerin karakteristik özelliklerini taşıyorlar. Ön güvertesi ve arka havuzluğu çok geniş olan bu modeller orta yükseklikteki bordoları sayesinde temiz havalar için ideal modeller olarak öne çıkıyorlar. Geniş ve ferah olmalarının yanı sıra kullanım kolaylığı da b tip tekneleri Türkiye suları için popüler modeller haline getiriyor.

Angel Yachts, lobster tipi teknelerin tasarımını bir hayli değiştirdi. Rengiyle çizgisiyle farklılık yarattı. Yeni sürprizlerle karılaşacak mıyız? Şu an üzerinde çalıştığınız yeni bir model var mı?

Ürünlerimiz kalıptan jelkotlu çıkması ve kullanıcıya boya masrafı çıkarmamsı sayesinde her müşterimiz farklı renkte tekne siparişi vermeye başladı. Bu nedenle Angel Yachts modelleri tüm marinalarda ve açık denizlerde kendilerini gösteren tekneler haline geldiler. Tekne ve otomobil gibi varlıklar alırken siparişte ödenen para ile birlikte kullanım maliyeti de çok önemlidir. Biz kullanım maliyetini minimum da tutacak tekneler ürettiğimiz için farklılığımız da devam edecek. Yeni sürprizlerle elbette karşılaşacaksınız. Üzerinde çalıştığımız yeni modellerimiz var. Fakat bugünden söylersek sürpriz olmaz.

2013 yıl hedeflerimizden ve çalışmalarınızdan bahsedebilir misiniz?

2013 bizim için önemli bir yıl. Yat sektöründeki başarılarımızı başka sektörlerde de yakalamayı hedefleyerek dermokozmetik sektörüne girdik. 2013 yılı bizim için hem yat hem kozmetik yılı olacak.

Lobster’ın Lüks hali

Angel Giant Lobster 62, firmamızın en büyük lobster modeli. Tam uzunluğu 18.60 metre olan modelimizin genişliği ise 5.05 metre. Angel Lobster 15, lobster tarzı tekne arayanlar için uygun fiyatlı ve isteneni veren bir model iken, Angel Giant Lobster 62 beklentileri dolu bir lüks donanım ile karşılıyor.

Çizgisiyle ve tasarımıyla diğer modellerden ayrılan Angel Giant Lobster 62. 18 metre uzunluğuyla markanın en büyük lobster modeli olarak dikkat çekiyor. Detaylarda kullanılan özellikleriyle de lobsterın lüks hali diyebileceğimiz bir tasarıma sahip. 18 metrelik bir modelin bölümlerini incelemek istediğimizde ise karşımıza içi oldukça geniş ve kullanışlı bir tekne çıkıyor. Müstakil banyolu çift kişilik iki kamaranın yanı sıra üç tane de tek kişilik yatağı bulunuyor. Bu teknemizde yedi kişi birbirini görmeden konaklayabiliyor. Geniş mutfağı bu boyutta bir tekne için pratik ve kullanışlı çözümler sunuyor. Ayrıca arka havuzlukta altı kişilik, flybridge bölümünde de dokuz kişilik oturma grupları bulunuyor. Teknenin boyutları, güneşlenmek ve denizin tadını çıkarmak için sınırsız alan sunuyor. Modelin kalbinin attığı yer ise lüks detaylarla donatılmış olan salon bölümü. Mobilyalar, halılar, koltuklar, aplik ve ışıklandırmalar salona lüks bir villa havası veriyor. Surround ses sistemi, geniş ekran televizyon ve DVD de lüks salonun donanımlara ev sahipliği yapıyor. Ve bu bölüm 8 kişiye kadar tüm arkadaşlarınızı misafir edebiliyorsunuz. Modelin dikkat çeken en önemli özelliği, dokuz kişinin oturabileceği flybridge bölümü. Üzerinde uzun süre düşünülen bu bölümün hikayesini Şıklaroğlu, şu sözlerle anlatıyor. “Angel Giant Lobster 62, en büyük modelimiz olduğu için özellikle manevra için flybridge’e ihtiyaç duyuluyor. Olacaksa en iyisi olsun diyerek sadece kaptan için değil, yolcular için de kullanışlı bir flybridge tasarladık. Bu modellerimizdeki flybridge, orta boy bir teknenin arka havuzluğu kadar geniş ve kullanışlı oldu” diyor. Teknik ayrıntılarla ilgili şu bilgileri veriyor. “Bu modelimizi dört motor seçeneği ve üç donanım paketiyle piyasaya sunuyoruz. Bronze ve Silver paketlerimizde 2 adet 440 hp dizel Yanmar veya 2 adet 550 hp dizel Iveco motor seçeneklerimiz bulunurken Gold paketimiz 2 adet 780 hp dizel Volvo Penta seçenekleri sunuyor. Bronze paketimiz 590.000 Euro, Silver paketimiz 690.000 Euro ve Gold paketimiz ise 790.000 Euro olarak piyasada bulunuyor. “Angel Giant Lobster 62, denizde de lüksten vazgeçmek istemeyenler için ideal bir tasarım.

Teknik Öellikleri:

Uzunluk: 18.60 m

Genişlik: 5.05 m

Su Kesim Yüksekliği: 1.60 m

Ağırlık: 31.000 kg

Temiz Su Kapasitesi: 1.200 lt

Kirli Su Kapasitesi: 800 lt

Yakıt Kapasitesi: 5.040 lt

Motorlar: 2×550 hp IVECO

Max. Hız: 18 mil

Seyir Hızı: 12 mil 

Dar Alanda Maksimum Keyif

Angel Baby

Angel Baby’nin en önemli özelliği, 9.20 metrelik boyuna rağmen 3.15 metre genişliğe sahip olması. Bu genişlik, Baby’i sınıfının en geniş ve kullanışlı teknesi haline getiriyor. Yüksek bordası ve balta burun tasarımı sayesinde başaltı kamarası ve banyosu çok geniş ve ferah. Angel Baby yapısı gereği kullanıcıya sınırsız avantaj sunuyor. Manevra kabiliyeti çok yüksek, boyunun 10 metre altında olması sayesinde amatör ehliyeti olan herkes kullanabiliyor ve marina maliyetleri de çok düşük. Baby, denizci yapısı sayesinde her hava şartında güvenle ilerleyebilen bir tekne. Diğer modeller de olduğu gibi fiberglas olarak üretiliyor. Birçok renk seçeneğinin olması teknenin hem sıra dışı tasarımı, hem de rengi ile denizde diğer teknelerden ayrılmasını sağlıyor. Ahşap döşeme ve malzemelerde meşe, tik ve iroko seçeneklerimiz var. Koltuklarımız ise deri, alcantara, sertex gibi yüksek kalite malzemelerden üretiliyor. 9 metre uzunluğa sahip olmasına rağmen Angel Baby 8 kişiyi misafir edebiliyor. Başaltındaki master kabinde bir adet çift kişilik yatak, banyonun karşısında da bir adet tek kişilik yatak bulunuyor. Arka havuzlukta sekiz kişinin rahatça oturabileceği bir oturma grubu bulunuyor. Baby’de diğer modellerimiz gibi üç donanım seçeneği bulunuyor. Bronze ve Silver paketlerimizde 240 hp dizel Yanmar veya 225 hp dizel Perkins seçenekleri bulunurken, Gold paketimiz 315 hp dizel Yanmar veya 320 hp dizel Toyota Nanni seçenekleri mevcut. Bronze paketimizin fiyatı 89.000 Euro, Silver paketimiz 99.000 Euro ve Gold paketimiz ise 109.000 Euro fiyat etiketine sahip.

Teknik Özellikleri:

Tam uzunluk: 9.20 m

Uzunluk: 8.20 m

Genişlik: 3.15 m

Su Kesim Yüksekliği: 0.45 m

Ağırlık: 6.300 kg

Temiz Su Kapasitesi: 200 lt

Kirli Su Kapasitesi: 100 lt

Yakıt Kapasitesi: 2*200 lt

Motorlar: 240 hp Yanmar Diesel

Max. Hız: 18 mil

Seyir Hızı: 12 mil

 

Ustalık Eseri

Angel Lobster 15

Angel Yachts’ın ustalık eseri olarak değerlendirdiği Angel Lobster 15, ideal boyutlara sahip denizci bir lobster keyfi yaşamak isteyenler için tasarlandı. Zira bu tasarım geniş ve ferah bir lobster keyfi yaşamak için isteyenler için tasarlandı. Lobster 15 zarif hatların çevrelediği modelde biri banyolu iki adet çift kişilik kamarası ve bir tek kişilik kamarasıyla 5 kişinin konaklamasını sağlarken, geniş mutfağı, banyo ve tuvaletleriyle 12 kişiye ev sahipliği yapıyor. İki adet 315 hp dizel Yanmar motor veya 225 hp Perkins motor seçenekleri ile 15 metrelik Lobster’ı kısa süre içerisinde yüksek süratlere ulaştırabiliyorsunuz. Kusursuz ahşap işçiliği ve deri döşemeleriyle göz doldurduğu kadar konfor ihtiyacını da en üst düzeyde karşılıyor. Lobster 15’inGold, Silver ve Bronze olmak üzere 3 farklı versiyonu mevcut. Motor seçeneklerine göre değişen bu versiyonların fiyatları ise 209 bin Euro’dan başlıyor ve 309 bin Euro’ya kadar çıkıyor. Lobster 15’in klasik çizgilere sahip bir tekne olduğunu söyleyebiliriz. Zira iç mekanda karşılaştığımız ahşap detaylar, bu çizgiyi kullanıcıya yaşatacak türden. Modelin tasarımında flybridege bölümüne yer verilmese de kıç bölümü için geniş alan ayrılmış durumda. Bu bölümde konumlanan oturma grubu ve misafirlerinizi ağırlayabilmeniz açısından oldukça ideal. Ön bölüm de güneşlenme alanı içinde durum farksız. 4 kişinin rahatlıkla güneşlenebildiği bu bölüme anlardan rahatlıkla geçilebiliyor.

Angel Yachts Yönetim Kurulu Başkanı Angel Cengiz Şıklaroğlu, bu modelin diğer modeller gibi fiberglas malzemeyle üretildiğine değinirken kalıptan istenen renkte ve jelkotlu çıkan bir model olduğunu söylüyor. İç tasarımda da tüketicinin beğenisine önem verdiklerini ve istendiği takdirde yüksek kaliteli ahşap, tik yada Iroko malzeme kullanabildiklerinin altını çiziyor. Şıklaroğlu’na bu modeli daha çok kimlerin tercih etmesi gerektiğini sorduğumuzda ise şu yanıtı alıyoruz. “Modelimiz 15 metrelik boyu nedeniyle amatör denizci ehliyetiyle kullanılamıyor ve profesyonel kaptan gerektiriyor. Aynı boyutlardaki ithal modellerin fiyatı, Angel Lobster 15’in en az iki katından başlıyor. Modelimiz uygun fiyatlı geniş bir tekne arayan ve bir kaptan çalıştırabilecek ekonomik güce sahip herkes için ideal bir model olarak öne çıkıyor. Ayrıca geniş geniş yaşam alanları sayesinde bu model kalabalık ailelerde tercih edilebilir. Teknede çift kişilik yatak ve banyo içeren bir master kamara, yine çift kişilik yatak ve banyo sahip misafir kamarası bulunuyor. Misafir karmasına müşteri isteğine bağlı olarak ranza da yerleştirebiliyoruz. Geniş mutfakta 10 kişi için rahatlıkla yemek ve kokteyl hazırlıkları yapılabiliyor. Kıç havuzluk ise 12 kişinin keyifle oturup yemek yiyeceği genişlikte” diyor. Hangi açıdan bakarsanız bakın Lobster 15, kullanışlı ve rahat bir tekne arayanlar için ideal bir tercih.

Teknik Özellikleri:

Tam uzunluk: 14.90 m

Uzunluk: 14.00 m

Genişlik: 4.65 m

Su Kesim Yüksekliği: 0.80 m

Ağırlık: 18.000 kg

Temiz Su Kapasitesi: 400 lt

Kirli Su Kapasitesi: 200 lt

Yakıt Kapasitesi: 2*500 lt

Motorlar: 2*315 hp Yanmar Diesel

Max. Hız: 18 mil

Seyir Hızı: 12 mil

Mini Lobster: New Family

Angel New Family, küçük boyutuyla lobster modellerine ilgi duyanlar için tasarlanmış ve Angel Yachts olarak Mini Lobster olarak değerlendirilen bir model. Bir lobster’ın tüm karakterlerine sahip olan Angel New Family, tam bir İstanbul teknesi. Spor görünümü, düşük bordalı, açık alanı bol ve ferah alanlarıyla kullanıcılarına konfor vaat eden model, mini unvanına inat bir duruş sergiliyor. Zira modelin geniş havuzluğunda sekiz kişi rahatlıkla oturabiliyor ayrıca ön güvertenin genişliği de üç kişinin aynı anda güneşlenebilmesini sağlıyor. Teknenin mutfağını aynı zamanda bar olarak kullanılabilecek şekilde, kaptan koltuğunun araksına konumlandırılmış. Başaltındaki çift kişilik yataklı kamarayı da mümkün olduğunca geniş ve ferah tasarlanmış. Çift kişilik yataklı kamarası, mutfak ve tuvaletiyle aile seyhatleri için ideal bir lobster modelidir. Angel New Family ile sekiz kişi rahatlıkla yolculuk yapabiliyor. New Family’nin motor seçenekleri ise 249 hp dizel Yanmar veya 225 hp dizel Perkins ile başlayıp 315 hp dizel Yanmar ve 320 hp Toyota Nanni Dizel ile devam ediyor. Angel New Family’nin Bronze paketi 99.000 Euro, Silver paketi 109.000 Euro ve Gold paketi 119.000 Euro olarak piyasada.

Teknik Özellikleri:

Tam uzunluk: 10.40 m

Uzunluk: 9.60 m

Genişlik: 3.15 m

Su Kesim Yüksekliği: 0.55 m

Ağırlık: 6.900 kg

Temiz Su Kapasitesi: 200 lt

Kirli Su Kapasitesi: 100 lt

Yakıt Kapasitesi: 2*200 lt

Motorlar: 240 hp Yanmar Diesel

Max. Hız: 18 mil

Seyir Hızı: 12 mil

 

y-a-t-001

 

y-a-t-002

 

y-a-t-003

 

y-a-t-004

 

y-a-t-005

 

y-a-t-006

 

y-a-t-007

 

y-a-t-008

 

y-a-t-009

Etiketler: , , , , ,
2012 © Angel Yachts bir Angel Group kuruluşudur.